joi, 16 iunie 2011

Ne ţesem viaţa din planuri şi vise

Ne ţesem viaţa din planuri şi vise... doar fiinţa umană are acest talent incredibil de a-şi face planuri şi de a lupta pentru împlinirea lor. Nu poate trăi fără planuri, nu poate trăi în imediata secundă a vieţii, nu suportă suspansul, nu suportă secretele, dar le caută cu atîta sete. În naivitatea lui se închină cunoaşterii mai rău decît oricărui zeu, crede că prin cunoaştere află secretele vieţii, de cele mai multe ori doar le omoară, asta nu înseamnă că le şi cunoaşte.
Ce ar însemna o viaţă fără planuri? Dacă am trăi asupra impulsului, cum ar arăta vieţile noastre? Ordine, da. Planificare,nu. Ordinea limitează haosul, planificarea ucide forma de viaţă, totul decurge conform unui tipar, acţionăm împotriva voinţei noastre şi conform unui plan.
Viaţa e a ta, e numai a ta, nu cred în destin, astre sau altele de acest gen. Cred în puterea mea de a mă defini ca om, cred în puterea mea de a-mi stăpîni viaţa, deşi cred că de cele mai multe ori, ea este cea care mă stăpîneşte şi doar îmi dă iluzia că eu o stăpînesc pe ea. Jocul asta ne duce pînă la moarte.
Sunt sigură că orice acţiune are efect,că nimic nu se întîmplă în gol, e ca o reacţie în lanţ, doar că de multe ori noi nu suntem conştienţi de efectele acţiunilor noastre. Fie-ţi teamă de tine însuţi, nu te mai teme de ceilalţi, lasă-i pe ei să se teamă de ei însuşi.
Frica cea mai mare vine din tine însuţi. De tine eşti cel mai sigur( în cele mai multe cazuri, pentru că sunt situaţii în care nici măcar pe tine nu te mai cunoşti), ceilalţi sunt imprevizibili, nu ştii de la ce să te aştepţi, de aici şi aceste suferinţe provocate de cei din jur. Nu ne lăsăm răniţi, pur şi simplu suntem luaţi prin surprindere exact atunci cînd ne aşteptăm cel mai puţin, cînd nu avem scutul de apărare cu noi, cînd ne relaxăm sufletele. Însă cînd ştii că nu mai ai cum să scapi de tine, că îţi vei face rău singur, atunci este cel mai greu de acceptat. De obicei, funcţionează ca principiul pieptănatului. Atunci cînd ne pieptănăm singuri, durerea e mai uşor de suportat, pentru că ştim exact ce va urma şi unde,şi în ce moment. Însă cînd ne umblă altcineva în păr, suntem vulnerabili, durerea e de o mie de ori mai puternică,pentru că ne iau prin surprindere. Oricît te-ai chinui, eşti luat prin surprindere...ca şi în viaţă.
Simbol, semnificaţii, planuri.. Poate că unor lucruri le dăm prea multe semnificaţii şi altora nici măcar un nume nu dăm. Natura, mediul înconjurător este, de fapt, alter-ego-ul nostru. Dăm semnificaţii, pentru a ne întîlni tot cu noi înşine, în final.

Mă numesc Liuda, sunt un om, am o inimă, un trup, gînduri, sentimente, şi... din nefericire...multe planuri, care în final, nu mă lasă deloc să trăiesc viaţa, dar fără ele viaţa însăşi nu ar avea sens...



16.06.2011

9 comentarii:

Domnika spunea...

Cit de frumos ai expus acest adevar cotidian... Cred ca fiecare persoana se poate regasi mai mult sau mai putin printre aceste rinduri. Poate pe viitor scrii o carte pe tematica psihologica?! Cred ca vei avea succes...

Mirena Olesea spunea...

Da, bine spus ..

Maren spunea...

Din pacate, ma revad si eu printre ''omul care are talentul incredibil de a'si face planuri''...dar,visele te ajuta sa supravietuiesti,doar trebuie sa stim cind e timpul pentru vise,si cind trebuie sa TRAIM.)
Mi'a placut mult tot ce ai scris...si intaresk idea sa scrii o carte pe tematica psihologica,nu doar ca o faci excelent,dar ai si ajuta oamenii.(cred eu)

Liudyka spunea...

hi,hi, fetelor ... ma tentează ideea de-a scri o carte, dar frica de eşec e prea mare!
Sunt optimistă, DA!!!, dar la moment am parcă puţină experienţă în ale vieţii...
Cu timpul, tot perfecţionîndu-mă pe blog, poate voi prinde la curaj şi voi scrie ceva!
(pînă atunci, cu siguranţă ce voi scrie prima va fi teza de licenţă) :)

Anonim spunea...

frumos, optimist si sigur...asta e nota ta cred inainte de admitere :)... ,,Frica cea mai mare vine din tine însuţi."- perfect de acord!!! Eu cel mai mult ma tem de mine, ma tem pt ca e numai viata mea, ma tem ca-n ea sunt oameni pe care-i pot rani, ma tem ca de tot ce mi se intimpla eu sunt unica vinovata...(deci m-am regasit perfect in fragmentul asta)
Nu mi-a placut acel "din nefericire" inainte de multe planuri...si eu n-as cadea de acord cu tine ca ele nu ne lasa sa traim viata. Eu cred ca viata o traim anume prin ele si ele nu-s o necesitate, dar un ingredient al firii omenesti cu care ne nastem...
Si poate gresesc,pt ca se nasc oameni care merg in neunde. Oricum pe mine scopurile ma inalta; ma lovesc, facindu-ma mai puternica si ele-s indispensabile in formarea personalitatii mele...

Liudyka spunea...

Uneori, planurile mari nu se realizează, şi aici vine marea dezamăgire...
Involuntar- multe planuri, ar însemna multe dezamăgiri! Dar, cum e menţionat în articol : "Cred în puterea mea de a mă defini ca om, cred în puterea mea de a-mi stăpîni viaţa", şi de aia sunt sigură că noi suntem cele care putem lupta pt împlinirea planurilor noastre!
Sunt de-acord Mihaela cu ceea ce-ai zis : "Oricum pe mine scopurile ma inalta;", şi pe mine la fel, şi chiar dacă uneori mai cădem, asta doar din cauză ca treptele vieţii sunt lunecoase, şi deci, mai multă atenţie şi mai multă străduinţă!!! :*

ella spunea...

Priveste fara frica inainte...mergi sigur,cu capul sus.Frica ucide intuziasmul su creativitatea din noi...Deci iti urez un drum frumos:in alegerea profesie,in scrierea cartii (am observat ca cochetezi cu ideea data) si nimic si nimeni sa nu poata sa te devieze de la planurile tale ;)

Liudyka spunea...

Ok, Ella, de azi o să mă cheme : "Liuda, NEÎNFRICATA" :) Sună bine, îmi place!!!
Mulţumesc de încurajare!

ella spunea...

:d:d:d suna fenomenal de bine ))))))

Trimiteți un comentariu

 
| Theme choosed by Liudyka Sponsored by Liuda Rosca