joi, 19 ianuarie 2012

Suntem... ceea ce iertăm

...Şi poate că faptul că timpul trece te face să înţelegi ceea ce contează cu adevărat. Există anumite momente de răscruce  în viaţă, cînd ai nevoie de ceva extrem de motivaţional ca să-ţi dai seama pe ce drum tre să apuci, şi e dificil.. atît de dificil, mai ales cînd eşti nevoit să închizi anumite uşi, pentru a deschide altele, fără a şti ce chip te aşteaptă după ea.
Dar ce s-ar întîmpla dacă am lăsa toate uşile deschise? 
Înghit în sec.
Suspin.
Mă gîndeam zilele trecute la iertare. La faptul că unii oameni îşi pot trăi viaţa închizînd pentru totdeauna uşa trecutului, aruncînd cheia spre neant şi entuziasmaţi privind spre viitor. 
Şi cum oare nu le pasă de ceea ce s-a întîmplat, de oamenii pe care i-au jignit sau de cei care aşteaptă iertare de la ei?
Nu-mi imaginez să-ţi trăieşti avînturile evlavioase fără a fi responsabil de ceea ce ai fost cîndva, de acţiunile tale, de vorbele tale, de gîndurile tale mai mult sau mai puţin meschine.
Iertare...
Da iertare!  "A ierta" presupune acea comuniune cu propria-ţi fiinţă mai întîi de toate. Înseamnă să fii mîndru de tine, mîndru de faptul că te smereşti în faţa celora pe care i-ai dezamăgit, mîndru că ai avut curajul să spui cuiva : " Iartă-mă".


Mă gîndesc cît de puternic trebuie să fii, ca să poţi ierta. Cît de înţelept. Să ştii să alegi iertarea în locul răzbunării.
Ura este dureroasă.


Învăţ să iert. 
Învăţ să las mereu uşile trecutului deschise, să mă pot întoarce din dorinţa de-a mă reculege în anumite momente din trecut.
Fără iertare, acest lucru n-ar fi posibil.
Suntem ceea ce iertăm şi nu există nimic mai motivaţional de-a merge înainte decît iertarea.





6 comentarii:

Anonim spunea...

iertam pentru ca constientizam ca altfel nu se poate...

Liudyka spunea...

Cu siguranţă că altfel nu se poate.
Avem datoria morală să iertăm, fără a judeca, fără a căuta răzbunări.
Iertăm, şi smeriţi, ne continuăm călătoria prin viaţă.

Maren spunea...

de ce citind am început să-mi fac griji pentru tine? de ce simt că sa întâmplat ceva şi că ai iertat, iertarea ta fiind un punct la ceva? paranoie sau presimţire? aş vrea să mă incluzi în povestea ce e după cuvintele de aici.

Anonim spunea...

iertarea, din pacate, a devenit mai mult un defect, o slabiciune sufleteasca; iar cei ce sunt dispusi sa ierte sunt incorsetati din toate partile.

Liudyka spunea...

Marina... cum spuneam, învăţ să iert. Am iertat, şi nu-mi pare rău de nimic. Dar atunci cînd se întîlneşte orgoliul cu necesitatea de-a oferi iertare, atunci, e atît de dificil. Îţi scriu în privat detalii, şi mersi pt grijă. Eu te asigur, sunt ok, mai ok ca nicicînd.

Liudyka spunea...

*faboulissta - corect, dar oare nu ne simţim moral mai uşor atunci cînd ştii că-ţi ai sufletul calm şi împăcat cu tot, cînd ştii că ai făcut tot ce ţi-a stat în putinţă pt a face lumea mai bună?!
Şi ce mai contează că majoritatea nu preţuiesc asta... contează că noi ne simţim bine :)

Trimiteți un comentariu

 
| Theme choosed by Liudyka Sponsored by Liuda Rosca