duminică, 18 septembrie 2011

De ce vreau eu să cred că există Dumnezeu?

...deoarece nu vreau să îmi imaginez iubirea ca fiind doar o reacţie a creierului de eliberare a unor hormoni sub impulsul conservării speciei, eu vreau să mi-o imaginez ca pe sentimentul care te face mai bun, care te uneşte spiritual cu ceea ce eşti separat fizic. Unele mistere sunt mult mai frumoase dacă ar rămîne mistere.


...deoarece orgoliul meu de om nu îmi permite să cred că noi trăim doar datorită unui impuls de energie electrică. M-aş simţi prost dacă aş şti că televizorul sau frigiderul funcţionează pe acelaşi principiu ca mine. Nu, eu prefer să numesc flux divin ceea ce îmi dă viaţă şi îmi permite să trăiesc.

...deoarece nu vreau să văd răsăritul şi apusul doar ca o rotaţie simplă în jurul soarelui, eu le văd ca pe cel mai frumos "Bună dimineaţa!" sau "Noapte bună!" posibile pe această lume. Este modul Lui de a ne saluta pe toţi.

...deoarece legile umane nu sunt de ajuns pentru a ţine lumea în frîu. Nu este niciun articol de lege care te obligă să fii bun, să îi iubeşti pe cei de lîngă tine, să speri atunci cînd totul merge prost.

...deoarece lipsa unei divinităţi doar măreşte problemele de aici. Încurajează oamenii meschini, încurajează superficialitatea şi lipsa responsabilităţilor.

...deoarece am nevoie să îi mulţumesc cuiva pentru lucrurile care nu depind de mine. Nu datorită mie sunt sănătos, nu datorită mie am o familie superbă, nu datorită mie vă pot spune acum ce vă spun. Toate acestea ni se par atît de normale, încît practic sunt o banalitate. Gîndiţi-vă doar la cineva cine nu are acestea. Pentru el ar mai fi o banalitate?

...deoarece eu văd viaţa ca un prilej, nu ca o destinaţie. Vreau să cred că trăiesc pentru ceva, că tot ce fac aici nu e doar în zadar. Deoarece tot ce voi lăsa pe Pămînt vor fi doar cîteva oase într-o cutie. Deci merită să încerci să faci aici ceva durabil?

...ar mai fi multe motive, mult prea multe. Dar voi încheia cu "Pariul lui Pascal":
"Dacă cred în Dumnezeu şi nu există, nu voi pierde nimic. Dacă nu cred şi există, pierd totul". Cineva zicea că există reversul medaliei. Nu, nu există niciun revers al medaliei. Nu te costă nimic să crezi, poate doar 5 minute pe zi pentru a spune o rugăciune. 

...de aceea, pentru mine există Dumnezeu şi Îl simt tot timpul alături de mine. (Cineva spunea că e pueril să zici că Îl simţi. I-aş atrage atenţia spunîndu-i că noi suntem legaţi de realitate prin simţuri. Înainte de a simţi, trebuie mai întîi să îţi doreşti. Ceea ce voi numiţi noroc, coincidenţă sau şansă, eu o numesc Providenţă)

Ce am spus mai sus nu este pentru atei. Este pentru cei care cred şi cei care mai mişună pe aici, nehotărîţi, sperînd ca printre link-uri şi filosofări să existe o dovadă cît de cît clară în privinţa existenţei Lui. 


Sursa: TPU.ro

 

2 comentarii:

ella spunea...

"...deoarece legile umane nu sunt de ajuns pentru a ţine lumea în frîu. Nu este niciun articol de lege care te obligă să fii bun, să îi iubeşti pe cei de lîngă tine, să speri atunci cînd totul merge prost." mi-a placut extremente de mult.Superb! Nici poate nu pot transmite in cuvinte ceea ce cred...principalul ca cred.

Liudyka spunea...

Ella, mie fiece cuvînt al articolului mi-a plăcut... E parcă, o lecţie de viaţă, a compasiunii şi a omeniei...

Trimiteți un comentariu

 
| Theme choosed by Liudyka Sponsored by Liuda Rosca