duminică, 4 septembrie 2011

Tomnatice mirajuri...

          Am un straniu elan al inspiraţiei; şi poate că e de vină noua pagină calendaristică, poate că începerea anului universitar de studii, poate că noul stil de viaţă... în fine,  asiduu încerc să găsesc motive lumeşti pentru care să  înfloresc şi mă opresc cu mintea ciufulită şi plină de idei într-o oglindă . Mă cunosc şi nu prea, dar începe să-mi placă descoperirea, deşi rar se întîmplă să fie şi autodescoperire. Am sentimentul unui străin al spaţiului, al timpului, al oamenilor. E o adevărată frenezie interioară. Un nou-născut curios de propria înfăţişare, genial din propria-i filosofie şi puternic în leagănul nelegănat pînă acum. Un aspect al necunoaşterii mă face să trăiesc netrăitul visat.

          Reflectez fără să vreau la diverse aspecte şi la nuanţe încrustate profund. Pur şi simplu alerg  cu rapiditate acolo cu picioarele memoriei. Cum altfel decît foarte repede, gîndind prea mult înainte, randomizîndu-mi instinctele şi plecînd la vînătoarea prestabilită? Dintr-o dată am scăpat voit de frica superficială. Am trîntit-o şi am blamat-o, am închis-o în penumbra negăsirii.

        De atunci, natura freamătă cu susur indescifrabil, crengile-i se mişcă nevrotic legănate de-un vînt tomnatic, şi aerul... ehhh, aerul... e îmbibat  cu iz de  struguri copţi! Natura se schimbă odată cu lunile cutreierate. Parcă e nevoie de-o perioadă de linişte, în care omul să-şi urmeze menirea, iar tot din jur, să intre într-o etapă de tihnă... Şi etapa e aproape... parcă simt asfaltul ce va sta multe săptămîni umezit de ploile ciobăneşti şi de ceaţă, parcă întrezăresc frunze ruginii pe cărări, raze congruente portocalii, ce se vor înoda prin pulsul toamnei într-o horă arămie şi acel frig atipic. ...  

      Deocamdată, sorbim cu nesaţ din aceste ultime zile însorite, cu nori de pudră pe cer şi cu rouă pe frunze, pentru că curînd, foarte curînd, ne vom estompa în cenuşiu toate simţirile.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Frumos post, asa e ea, toamna cu toata povestea ei )) cu vechile "crize" de frig, si frumoase dupa amiezi prin covoarele de frunze asternute in aleele parcurilor... toamna cu toata tristetea ei, si dramatismul pe care ni-l inspira...toamna cu iubirile, despartilrile si cappucino de dimineata....toamna cu migrenele si nas infundat...toamna cu intreaga ei magie si plangere...

ella spunea...

Tomnatic post...imi place toamna "ta" :).La tine asa e calda si placuta de imi vine sa ies acum la balcon cu o ceasca mare de ceai....brrr si totusi e frig

Liudyka spunea...

Toamna.. toamna... să profităm , fetelor de ultimele zile însorite.. în curînd vin ploile cele nostalgice, şi vom stau numai cu ceştile de ceai-cafea lîngă noi, în speranţa că măcar aşa, vom simţi mai multă căldură interioară...
Toamna e frumoasă.. doar că... îmi ocupă tot timpul :))

Trimiteți un comentariu

 
| Theme choosed by Liudyka Sponsored by Liuda Rosca